مدت زمان انجام پایان نامه ارشد

مدت زمان انجام پایان نامه ارشد

نگارش پایان نامه یکی از شرایط فارغ التحصیل شدن دانشجویان دوران تحصیلات تکمیلی می باشد. پایان نامه کارشناسی ارشد در واقع گزارشی تفصیلی پژوهشی می باشد که در مدت زمان مشخص شده باید مورد پردازش قرار گیرد.

در انجام پایان نامه کارشناسی ارشد به دلیل اینکه دانشجو تا به این مرحله به پردازش های تحقیقی و تجزیه و تحلیل موضوعی مستقل نپرداخته است طاقت فرسا و دشوار به نظر می رسد و بسیاری از دانشجویان به دلیل عدم آشنایی با روش های مختلف آن نمی توانند تحقیق را با سهولت پردازش کنند به همین سبب انجام آن را به مراکز پایان نامه نویسی واگذار می کنند و همین امر موجب می گردد که نتوانند رساله های تحقیقی خود را با کیفیتی عالی به انجام رسانند چراکه اغلب این مراکز تجربه و مهارت کافی را در این زمینه کسب نکرده اند.

یکی از ارکان اصلی و مهم در نگارش پایان نامه ها برنامه ریزی اصلی و کاربردی جهت به انجام رساندن تحقیق ها در مدت زمان مشخص می باشد یعنی بایستی نگارش پایان نامه ی کارشناسی ارشد در مدت زمان مشخص و کیفیت مطلوب به انجام رسد و در غیر این صورت دانشجو متحمل زیان های ناخوشایند خواهد بود که مهم ترین آن کسری نمره و عدم تاییدیه ی استاد مربوطه می باشد از این رو دانشجو باید نهایت دقت را به کار گیرد و موظف است که برای انجام به موقع برنامه ریزی همه جانبه داشته باشد. یکی از ساده ترین روش های این برنامه ریزی صحیح تخمین مدت زمان انجام هریک از بخش های پایان نامه می باشد و در عین حال برنامه ای انعطاف پذیر را برای تحقیق خود طراحی نماید.

بنابر آنچه که گفته شد مدیریت زمان و زمان بندی یکی از ارکان اصلی در انجام پایان نامه های کارشناسی ارشد می باشد که تمامی دانشجویان باید آن را مورد بررسی قرار دهند و اگر زمان بندی مناسبی برای انجام تجزیه و تحلیل های بخش های مختلف تحقیق وجود نداشته باشد قطعا دانشجو مدت زمان بسیاری را از دست خواهد داد و در انجام بخش های دیگر مانند نتیجه گیری و بررسی فرضیه ها دچار مشکل خواهد شد و در نهایت نمی تواند که پایان نامه ای با کیفیت را به انجام رساند که موجب به درازا کشیدن زمان تحصیل وی خواهد شد.

تنها راه پیشگیری از این مشکلات برنامه ریزی برای زمان بندی صحیح در جهت انجام پایان نامه های ارشد و تجزیه و تحلیل آماری دقیق پروژه های دانشجویی خواهد بود.


برای صرفه جویی در وقت و زمان خود با ما تماس بگیرید.
مدرس : آرزو مرادی
شماره موبایل: 09919268678
پست الکترونیکی: arezomoradi@rocketmail.com

 

دیدگاه شما: