روش های تجزیه و تحلیل داده های آماری پایان نامه

روش های تجزیه و تحلیل داده های آماری پایان نامه

روش های مختلفی برای انجام تجزیه و تحلیل داده های پایان نامه به صورتی کمی و آماری و کیفی وجود دارد که تحلیلگر می تواند از آنها استفاده کند اما به طور کلی تجزیه و تحلیل های پایان نامه به دو صورت توصیفی و تحلیل کمی مورد بررسی قرار می گیرد.

پایان نامه های آماری را به صورت کمی مورد بررسی قرار می دهند و اعداد و ارقام و بخش قابل توجهی از آن را توصیفیات کمی در بر گرفته است که تجزیه و تحلیل داده های آماری بخش عظیمی از فصل چهارم پایان نامه را به خود اختصاص داده است و در این فصل پژوهشگر باید بعد از جمع آوری داده ها به پردازش اطلاعات بپردازد زیرا به کارگیری داده ها به صورت اولیه کاملا بی معنی بوده و نقش خاصی را در تحلیل ایفا نخواهند کرد که در انجام این تجزیه و تحلیل های آماری روش های مختلفی را ارائه داده اند و هر یک از آنها محتوا و کارکرد خاص خود را دارند.

ابزار های نوینی که برای جمع آوری و توصیف و تحلیل و پردازش داده های آماریبا عنوان نرم افزار های گوناگون معرفی شده است بهترین وسیله برای انجام تجزیه و تحلیل های آماری پایان نامه ها بوده که از گستردگی بسیاری برخوردار هستند و به طور کلی اگر نگاهی به روش های آن داشته باشیم متوجه خواهیم شد که این روش ها ثابت نبوده و تکامل و توسعه ی همه جانبه ای را در بر دارند.

بخش عمده ای از فعالیت های دانشجویی در تحصیلات تکمیلی مربوط به نگارش همین پایان نامه ها بوده که موضوعی را مورد بررسی قرار می دهند و به تجزیه و تحلیل آن می پردازند و برای پاسخگویی به سوالات فرضیه در اثبات یا رد آنها باید از روش های مختلف تجزیه و تحلیل داده های آماری استفاده کند.
داده های جمع آوری شده باید ابتدا به صورت تنظیم شده و کدگذاری شده سازماندهی شود سپس از روش های مختلف تحلیلی برای پردازش آنها استفاده شود. تحلیل های توصیفی و کمی بسیاری بر روی داده های به دست آمده انجام می گیرد تا بتوان آن را در ضمن تحقیق به کار گرفت.


برای صرفه جویی در وقت و زمان خود با ما تماس بگیرید.
مدرس : آرزو مرادی
شماره موبایل: 09919268678
پست الکترونیکی: arezomoradi@rocketmail.com

دیدگاه شما: