انجام تحلیل و بررسی های کمی پایان نامه

در پایان نامه های آماری و فصل چهارم تحقیق ها تجزیه و تحلیل های بسیاری وجود دارد که ابتدا باید داده های لازم آن جمع آوری شود سپس مورد پردازش قرار گیرد. لازم به ذکر است که تحلیل های پایان نامه ها اغلب به دو صورت کمی و کیفی معرفی شده اند که آنها را بررسی خواهیم کرد.

در روش انجام تحلیل های آماری یا همان تجزیه و تحلیل های کمی ابتدا داده های خام جمع آوری شده مورد بررسی و پردازش قرار می گیرد تا تبدیل به اطلاعات با معنا و مفهوم کمی شود که در روش تحلیل آن استفاده از نرم افزار های آماری یکی از ساده ترین راه هایی است که می تواند دانشجو را در کار تحقیقی وی یاری رساند. این داده ها پس از پردازش در قالب داده های قابل شمارش به صورت عددی خارج می شوند و با استفاده از آزمودنی های لازم مورد پردازش و اندازه گیری قرار خواهد گرفت سپس پژوهشگر می تواند داده های معنا دار را در ضمن تحقیق به کارگیرد و در فرایند های تجزیه و تحلیل داده های فصل چهارم از آنها استفاده کند.

به طور کلی اغلب این تجزیه و تحلیل ها با عنوان یافته های پژوهش شناخته می شوند و در ضمن تحقیق جایگاه خاص خود را دارند و در فصل چهارم جای گرفته اند به همین سبب اغلب پژوهشگران با عنوان تجزیه و تحلیل داده های فصل چهارم از آنها یاد می کنند حال ممکن است اطلاعات کمی یا کیفی باشند که روش تشریح و تفسیر هریک از آنها متفاوت است اما تفسیر و معنا دادن به آنها قبل از به کارگیری در تحقیق های آماری وجه اشتراک اطلاعات کمی و کیفی بوده است.

از این پس می توانید برای انجام تحلیل و بررسی های پایان نامه و پرسشنامه های کمی از مشاوره و راهنمایی های تحلیلگران استفاده کنیدو با استفاده از آزمودنی های متفاوت نتیجه ی تحقیق خود را به چالش بکشید.


برای صرفه جویی در وقت و زمان خود با ما تماس بگیرید.
مدرس : آرزو مرادی
شماره موبایل: 09189365125 – 09919268678
پست الکترونیکی: arezomoradi@rocketmail.com

دیدگاه شما: