انجام تحلیل آماری فصل چهار و پنج

یکی از نگرانی های دانشجویان برای انجام پایان نامه، تحلیل فصل چهار و پنجم پایان نامه است. در فرایند انجام پایان نامه های مختلف چندین مرحله ذکر می شود که طی هر مرحله فصول و بخش های مختلفی معرفی می شود که یکی از فصول مهم آن فصل چهارم و پنجم پایان نامه های آماری است که در واقع تحلیل های نهایی را در قالب جمع بندی در خود جای داده اند.

در انجام پایان نامه های آماری و پژوهش های فصل اول تا سوم بیشتر کار پژوهشی ما در ضمن این مورد خلاصه می شود که موضوع مدنظر ما چیست و چگونه می توان به این سوال پاسخ داد و راه و روش های آن را معرفی کرد و در نهایت روش های پاسخگویی به سوال تحقیق به کار گرفته می شود اما در فصول چهار و پنج روی مسائل تجزیه و تحلیلی اطلاعات و تفسیر و بررسی داده ها و پاسخ به سوالات پژوهش و در نهایت رد یا اثبات فرضیه ی مطرح شده و سپس نتیجه گیری متمرکز خواهد شد.

در فصل چهار تجزیه و تحلیل داده ها صورت می گیرد بنابراین بخشی متمایز از دیگر بخش های پایان نامه است و لازم است از ابزار های آماری چون نرم افزار هایی در جهت سهولت پردازش اطلاعات استفاده شود که spss و minitab و… از این ابزار ها هستند.

بنابراین به کارگیری نرم افزار های آماری با استفاده از مشاوره یک راهنمای متخصص در این زمینه می تواند کمک کننده باشد لذا اطلاعات به دست آمده از مصاحبه و پرسشنامه نیازمند استخراج و پردازش است و تجزیه و تحلیل اطلاعات به کار گرفته در تحقیق مهم ترین بخش آن است به همین سبب اگر تجزیه و تحلیل با کیفیت و برتری را داشته باشید قطعا نقطه قوتی خواهد بود که اساتید توجه بیشتری را بر روی تحقیق شما داشته باشند و این امر سبب می گردد تا در زمان مشخص شده تحقیق با کیفیتی را دارا شوید و رضایت و تایید اساتید را نیز جلب نمایید.

در فصل پنج قاعدتاً نتیجه گیری پایان نامه ی شما حاصل خواهد شد و نیز پیشنهاده و رهنمودهایی جهت پیشبرد تحقیقات آتی مطرح خواهد شد.


برای صرفه جویی در وقت و زمان خود با ما تماس بگیرید.
مدرس : آرزو مرادی
شماره موبایل: 09189365125 – 09919268678
پست الکترونیکی: arezomoradi@rocketmail.com

دیدگاه شما: