انجام تجزیه و تحلیل های کیفی پایان نامه

در انجام پایان نامه های دانشجویی اطلاعات بسیاری جمع آوری می شود که باید پس از تفسیر و معنا دادن در ضمن تحقیق به کار گرفته شوند لذا به همان صورت اولیه و خام در تحقیق قابل استفاده نیست و یک دسته از این اطلاعات مربوط به داده ها و اطلاعات کیفی بوده که باز هم نیازمند پردازش اند.

در روش های جمع آوری اطلاعات داده هایی به عنوان مدارک و اسناد به صورت مکتوب گردآوری می شود و بر اساس شیوه های مختلف به صورت ورودی اطلاعات جمع آوری می شود که این اسناد ابتدا باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند تا بتوان از آنها در تحقیق استفاده کرد.

اسناد و مدارکی که به صورت اطلاعات کیفی جمع آوری می شوند براساس شیوه ی ذهنی و نه آماری مورد پردازش قرار می گیرند یعنی براساس تفسیر و تشریح اطلاعات از شیوه های ذهنی و فلسفی استفاده می شود در واقع می توان این گونه بیان کرد که تجزیه و تحلیل داده های کیفی شیوه ای متفاوت از دیگر داده ها را دارد.

در ضمن این روش ها نیز در قالب بندی های متفاوتی ارائه می شوند که براساس نوع پایان نامه شیوه ی پردازش متفاوتی را به کار می گیرند و نظریه های استادان و مشاوران و تحلیلگران بهترین کمک کننده و راهگشایی از کار تحقیقی شماست تا در مدت زمان مشخص بتواند اطلاعات کیفی و لازم را در طرح تحقیق خود به کار گیرد در ضمن استفاده از شیوه های به روز و تفسیر اطلاعات صحیح در مبنای روش های به کارگیری تحقیق شما قطعا نقش بسزایی را در بهبود کیفیت کار شما خواهد داشت.
بنابراین یکی از عواملی که به صورت مستقیم نقش در کیفیت پایان نامه خواهد داشت انجام تجزیه و تحلیل های مربوط به فصل چهارم پایان نامه ها بوده که می توان آنها را به دو دسته ی کمی و کیفی مورد تحلیل قرار داد.


برای صرفه جویی در وقت و زمان خود با ما تماس بگیرید.
مدرس : آرزو مرادی
شماره موبایل: 09189365125 – 09919268678
پست الکترونیکی: arezomoradi@rocketmail.com

دیدگاه شما: